Wednesday, October 6, 2010

Kucing itu...

Salam semua...

bebrapa hari lepas PH ada selamatkan kucng yang duk dlm kotak arak.. sian betul keadaan kucing tu... nape la ada manusia sanggup wat mcm tu... mentang2 la kucing tu x lawa.. bute..

org tu (org ke?) blh plak dia wat mcm tu..
cube dia kena wat mcm tu.. apa rasa dia agaknyer....

bru nak paham kot perasaan org lain klu diri sendri dibuat mcm tu...

kenapa kcng bila dah x cantik...,sakit... kucing tu kena buang???
x terpk ke perasaan kucing tu? kucing pun ada perasaan...

kucing fiza kan.. bila kena marah, dia mcm tau je dia kena marah...
tp nape org wat haiwan ni mcm x berperasaan??

kadang2 tgk kucing berkeliaran kat tempat yang x sepatutnye.. yela.. kot ye pun nak buang kucing tu.. buang la kat tempat dia blh cari mkn.. bukan kat tempat construction mcm tempat PH keje tu.. nak kucing tu mkn apa? mkn batu? pasir?
x paham la mentaliti org sekarang ni....
btl2 x paham...

3 comments:

m4rilyn said...

bila manusia nak sedar pun tak tahu la..

Misz Pinkie Winkie said...

ermm.
dia bukan penyayang macam kita.
susah mahu cakap.
tunggu balasan nantie.

fiza said...

tu la... truk btk org skang ni...
x pk org lain...
dorg cuma pk diri sendri je.. x pk dah org lain...